پرونده مشارکت در ساخت ⚖ داستان 2

بهترین وکیل مشارکت در ساخت | بهترین وکیل شیراز

داستان یک پرونده (۲)

در یک پروژه مشارکت در ساخت طرفین در سال ۱۳۹۴ قرارداد بسته اند ولی هنوز پروژه در مرحله ی اسکلت مانده است.
در قرارداد مشارکتِ تنظیمی، مالک قبول کرده که سازنده افزایش تراکم و توسعه بنا بدهد اما سازنده قبل از اخذ مجوز از شهرداری افزایش تراکم داشته است، بخاطر همین کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری دستور توقف پروژه را داده است، بعد از آن، مالک از طریق مرجع داوری دادخواست الزام به ایفای تعهد مطرح کرده و رأی داوری را در این خصوص اخذ کرده است ، اما رأی داوری از طریق دادگاه باطل شده است، دادگاه به قاعده‌ی اقدام استناد کرده و گفته است که چون خود مالک برای توسعه بنا موافقت نموده لذا طبق این قاعده، علیه خودش اقدام کرده است، در صورتی که این استناد دادگاه اشتباه است؛ زیرا رضایت مالک به معنای سلب تعهد سازنده نیست، در واقع اجازه ی مالک یک اجازه ی مشروط است.
درست است که وی به سازنده بنا بر توافق متعارف، اجازه داده است که توسعه بنا بدهد یا خلاف کند، ولی در نهایت سازنده یک مسئولیت اصلی و اساسی یعنی ساخت ملک را دارد و اگر به هر دلیلی نتواند توسعه بنا بدهد واضح است که باید رفع خلاف کند و طبق تعهد اولیه ی خود و مطابق پروانه ساخت پروژه را باید بسازد.
بنابراین توصیه می‌شود همان ابتدای کار و در هنگام تنظیم قرارداد مشارکت در ساخت در متن قرارداد قید شود: « توافقات مالک با سازنده در خصوص افزایش تراکم و توسعه بنا یا انجام تخلفات ، مانعِ اجرای تعهدات اصلی سازنده نیست و سازنده نمی تواند به عذر انجام تخلفات، پروژه را متوقف کند.» وکیل مشارکت در ساخت به تجربه و دانش خود در این زمینه می تواند به شما کمک کند. جهت تسریع رسیدگی به پرونده بهتر است با وکیل پایه یک دادگستری شیراز متخصص در امور ملکی و با سابقه درخشان مشاوره کنید. 

این مقاله را برای دیگران ارسال کنید

Telegram
WhatsApp

سایر مطالب

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آموزش مسائل حقوقی املاک

به طور مستمر مقالات علمی یا ویدئوهای آموزشی در سایت بارگذاری خواهد شد تا دانش حقوقی و عملی کاربران گرامی افزایش یافته و در موارد مشابه از آنها استفاده کنند.

تهیه گزارش از پرونده جریانی دادگاه

مطالعه و بررسی اوراق پرونده و دلایل و مدارک طرفین در پرونده و ارائه راهکار منطقی و مناسب جهت دفاع در جلسات رسیدگی دادگاه

درخواست تنظیم قرارداد ملکی

با بررسی مسائل حقوقی مرتبط با ملک، قراردادی نگارش می شود که حتی الامقدور مخاطرات جانبی در نظر گرفته شود تا اختلافات احتمالی به حداقل برسد.

ارزیابی اسناد و مدارک

با مراجعه حضوری به مراجع ذیصلاح از جمله اداره ثبت اسناد و املاک و یا شهرداری و یا از طریق سایت و لینک معرفی شده از طریق اداره ثبت اسناد و مطابقت آن ها با اسناد موجود؛ اصالت مدارک ،ارزیابی و مورد بررسی قرار می گیرد.

وکالت در دعاوی ملکی

جهت درخواست وکالت در دعاوی مرتبط با املاک ، ابتدا با شماره تلفن: ۰۹۱۷۳۲۸۲۴۸۸ تماس گرفته یا در واتساپ پیام دهید، تا در سریعترین زمان ممکن، مسئول دفتر با ارسال پیامک، ضمن اعلام آدرس، تاریخ و ساعت مشاوره حضوری را جهت بررسی حضوری موضوع و یا بررسی مدارک به شما اعلام نمایند.

مشاوره تخصصی ملک

مشاوره تخصصی ملک