بهترین وکیل مشارکت در ساخت شیراز تضمینی ⚖️

دعاوی مشارکت در ساخت شیراز

امروزه امور مختلف و رویه های حاکم بر ادارات از پیچیدگی های خاصی طبعیت می کنند. این امر موجب شده است تا افراد برای پیگیری دعاوی، توان خود را از دست داده و در این مسیر دچار فرسودگی روحی و جسمی شوند. در این راستا بهترین وکیل مشارکت در ساخت شیراز ، به دلیل داشتن آگاهی های لازم در این زمینه و همچنین اطلاع از قوانین کشور می توانند با حضور خود در کاهش تنش های روانی به شما کمک کنند. برای مشاوره با بهترین وکیل ساخت و ساز شیراز، آقای داریوش امیرپور بهترین وکیل ملکی در شیراز در ارتباط باشید.

مشارکت در ساخت ساختمان به چه معنایی است؟

امروزه بسیاری از افرادی که مالک خانه های قدیمی و یا به اصطلاح کلنگی هستند قصد دارند خانه های خود را نوسازی کنند. بر همین اساس این افراد به دنبال سازندگانی هستند که بتوانند با سرمایه خود این کار را انجام دهند.

به عبارتی در صنعت ساختمان سازی ما بین سازنده ساختمان و مالک زمین، قراردادی بسته می شود که قرارداد مشارکت در ساختمان نامیده می شود. در این قرارداد لازم است به همه جوانب کار با توجه به توافق صورت گرفته بین سازنده و مالک اشاره گردد. در این قرارداد باید حق و حقوق و تعهدات طرفین به وضوح تعیین گردد و هیچ ابهامی وجود نداشته باشد.

وکیل مشارکت در ساخت شیراز

وکیل مشارکت در ساخت شیراز وکیلی است، که تجربه کافی برای بر عهده گرفتن دعاوی مشارکت ساخت را داشته باشد. در چنین دعاوی ممکن است هر کدام از طرفین در امر مشارکت در ساخت، دیگری را به عدم رعایت تعهدات ذکر شده در قرارداد متهم کند.

وکیل ساخت و ساز داریوش امیرپور از بهترین وکیل قرارداد مشارکت ساخت است، که می تواند در این زمینه شما را راهنمایی نماید. وی وکیل پایه یک دادگستری شیراز است که با توجه به فعالیت چندین ساله در این حوزه، تجارب بسیاری کسب نموده است

شکایت مشارکت در ساخت درشیراز
وکیل مشارکت در ساخت شیراز

لزوم استفاده از وکیل ساخت و ساز

تنظیم قرارداد مشارکت در ساخت ساختمان را به چند دلیل نمی توان به واسطه ها و یا افراد عادی سپرد، زیرا کار خطرناکی است. برخی از این دلایل که ضرورت مراجعه به وکیل ساخت و ساز را در این زمینه پر رنگ تر می کنند عبارتند از:

  • قوانین کشور به قدری پیچیده هستند که افراد عادی نمی توانند از همه آنها سر در بیاورند.
  • عبارات و الفاظ حقوقی را می توان به صورت های مختلفی معنی و یا تفسیر نمود که تشخیص آنها برای عوام امکان پذیر نخواهد بود.
  • وکلایی که همه نوع پرونده ای را قبول می کنند، و در حوزه های عمومی فعالیت دارند نیز نمی توانند در خصوص دعاوی مشارکت در ساخت کمک موثری باشند؛ زیرا مسلما مراجعه به وکلایی که در زمینه دعاوی مشارکت در ساخت، فعالیت می کنند عملکرد بسیار مطلوب تری ارائه می دهند.

وکیل مشارکت در ساخت و لزوم انتخاب بهترین وکیل

انتخاب وکیل مشارکت در ساخت شیراز از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. همان طور که می دانید ساخت و ساز ساختمان مراحل مختلفی دارد، که قبل از شروع باید برای آن قراردادی تنظیم گردد. به منظور جلوگیری از کلاهبرداری و تنش های احتمالی بین مالک و سازنده بهترین کار گرفتن مشاوره حقوقی از وکیل تضمینی ساخت و ساز می باشد.
 وکیل ساخت و ساز با جزئیات کار آشنایی دارد، و می تواند به کلیه مواردی که باید توافق گردد. و حتی ریزه کاری های لازم، اشاره کند. چنین وکیل خبره ای می تواند سهم طرفین و هزینه ها را تعیین کند تا از بروز درگیری بین مالک و سازنده جلوگیری گردد.

تنظیم قرارداد مشارکت ساخت در شیراز

برای ساخت ساختمان، تنظیم قرارداد مشارکت ساخت در شیراز بسیار حائز اهمیت است. اهمیت این مساله به دلیل تعیین تعهدات و حقوق طرفین، مقررات و قوانین و … در متن قرارداد است. با تنظیم این قرارداد به صورت قانونی، طرفین آن ملزم به رعایت تعهدات مندرج در آن خواهند بود. البته استفاده از مشاوره حقوقی تخصصی در این حوزه نباید فراموش گردد.
قرارداد مشارکت ساخت در مقایسه با قراردادهای دیگر اهمیت ویژه ای دارد. به دلیل پیچیدگی خاص این موضوع بهتر است برای تنظیم آن به وکیل مشارکت در ساخت شیراز مراجعه شود.

وکیل ساخت‌وساز شیراز

مزایای تنظیم قرارداد توسط وکیل تضمینی مشاركت در ساخت

مسلما با سپردن کار به افراد متخصص و کاردان از بروز بسیاری از خطاها و اشتباهات جلوگیری خواهد شد. مراجعه به وکیل مشارکت در ساخت نیز مزایا و فواید بسیاری دارد که به شرح زیر می باشند:

  • مشاوره با وکیل مشارکت در ساخت می تواند از استرس روانی طرفین بکاهد و دغدغه های فکری آنها را کاهش دهد.
  • مشاوره تخصصی با وکیل می تواند علاوه بر شفافیت بیشتر مفاد قرارداد، ابهامات احتمالی را نیز رفع نماید.
  • وکیل مشارکت در ساخت شیراز می تواند مانع از بروز خسارات مالی شده و هزینه های ناشی از آن را به صفر برساند.
  • مشاوران حقوقی متخصص در این حوزه می توانند مانع از قبول تعهدات سنگین برای طرفین شوند.
  • وکیل مشارکت ساخت به لحاظ تجربیات خود می تواند چالش های احتمالی را پیش بینی کرده و برای آنها راهکاری مناسب ارائه دهد.

وکیل تضمینی مشاركت در ساخت چه ویژگی هایی دارد؟

وکیل تضمینی مشاركت در ساخت که در زمینه ساخت از تجارب بالایی برخوردار است و می تواند بهترین مشاوره حقوقی را ارائه دهد باید دارای ویژگی های زیر باشد:

  • صداقت: بهترین وکیل مشارکت در ساخت باید صادق بوده و وعده های دروغین به موکل خود ندهد.
  • بیان حقیقت: بیان حقیقت مهمترین ویژگی بهترین وکیل است که حتی ممکن است به ضرر خودش باشد.
  • عدم قبول پرونده های ناحق: بهترین وکیل کسی است که پرونده ناحقی را قبول نکند.
  • رازداری: بهترین وکیل ساخت و ساز محرم اسرار هستند و نباید اسرار را جایی فاش کنند.
  • پیگیری: بهترین وکیل مشارکت در ساخت باید نهایت تلاش خود را به کار بگیرد تا پرونده به سرانجام برسد.
  • اطلاع از قوانین به روز: قوانین کشور مکررا تغییر می کنند و وکیلی بهترین خواهد بود که بتواند علم خود را به روز نگه دارد.
  • داشتن مهارت های نرم: می توان گفت وکیلی حرفه ای خواهد بود که از مهارت های نرم همچون روش های جنگ روانی، سخنوری و فن بیان، زبان بدن، هوش اجتماعی بالا، برقراری ارتباط موثر، روش های مذاکره، حل مسئله و تعارض و اقباع مخاطب آگاه باشد و بتواند آنها را به کار بگیرد.
  • اطلاع رسانی به موقع موکل: بهترین وکیل کسی خواهد بود که بتواند برای انجام اقدامات به موقع موکل خود را از روند پرونده مطلع نماید.

نکات لازم در قرارداد مشارکت در ساخت

از جمله نکات لازمی که بهترین وکیل مشارکت در ساخت شیراز در تنظیم قرارداد مشارکت ساخت باید رعایت کند عبارتند از:

بررسی صحت اسناد در قانون معاملات خرید و فروش 

وکیل تضمینی مشاركت در ساخت حتما در ابتدای کار توصیه خواهد کرد اسناد مربوط به مالک و ملک مورد نظر بررسی گردد. ممکن است ملک، مالکان دیگری نیز داشته باشد که اطلاعی از این مساله نداشته باشند. در چنین مواقعی ممکن است پروسه ساخت و ساز در همان ابتدای کار با مشکلاتی روبرو گردد.

دریافت ضمانت اجرایی در زمان عقد قرارداد

در بسیاری از موارد مشارکت در ساخت، دیده شده که سازنده در زمان تعیین شده ساختمان را تحویل نداده است. علل مختلفی می توان برای این مشکل عنوان کرد که اصلی ترین آنها، عدم دسترسی به منابع کافی از سوی سازنده می باشد. چنین مشکلاتی می توانند با ایجاد وقفه در فرایند ساخت و ساز، موعد تحویل ساختمان را نیز به تعویق بیاندازند.
با توجه به احتمال بروز چنین مشکلاتی وکیل قرارداد مشارکت ساخت با توجه به تجربه ای که دارد می تواند آنها را پیش بینی کند. وی می تواند با تعیین جریمه ای توافقی برای دیرکرد تحویل و همچنین گرفتن ضمانت مالی از قبیل چک و سفته در زمان عقد قرارداد از سازنده، این مشکل را حل نماید.

تعیین ارزش مالی ملک و هزینه های لازم برای ساخت آن

وکیل تضمینی مشاركت در ساخت باید در زمان تنظیم قرارداد ارزش ملک و هزینه های لازم برای ساخت آن را تعیین کند و بر اساس آنها قرارداد را تنظیم نماید. این مساله بسیار مهم است زیرا واحدهای ساختمانی با توجه به آن بین طرفین تقسیم خواهند شد.
در برخی موارد سازنده ملزم به پرداخت هزینه اسکان مالک در زمان ساخت ساختمان نیز می باشد. که باید در قرارداد به چنین مواردی اشاره گردد.

تعیین زمان معین برای اتمام ساخت و ساز

در عقد قرارداد باید به زمان اتمام پروژه نیز اشاره گردد که بر اساس متراژ ساختمان و با توجه به عرف تعیین می گردد. مسلما با افزایش طبقات، زمان تحویل نیز افزایش خواهد یافت.
عقد قرارداد رسمی
توصیه اکید می شود که قرارداد مشارکت در ساخت را به صورت رسمی منعقد کنید تا قابل پیگیری باشد.

هزینه وکیل قرارداد مشارکت ساخت چقدر خواهد بود؟

هزینه بهترین وکیل مشارکت در ساخت با توجه به موضوع مشارکت و همچنین نوع قرارداد متفاوت خواهد بود. برای اطلاع از قیمت دقیق پیشنهاد می کنیم، با دفتر حقوقی داریوش امیرپور وکیل ملکی پایه یک دادگستری شیراز تماس بگیرید.

مقالات مرتبط با وکیل مشارک در ساخت:

  • الزام به انجام تعهدات قراردادی
  • الزام به تنظیم تقسیم نامه رسمی
  • الزام به تنظیم اصل سند و تحویل ملک الزام به اخذ پروانه تخریب و نوسازی

حق الوکاله وکیل متخصص ملکی در پرونده‌های مختلف با توجه به موضوع مشارکت و همچنین نوع قرارداد متفاوت است و در جلسه مشاوره تعیین می‌شود.

آموزش مسائل حقوقی املاک

به طور مستمر مقالات علمی یا ویدئوهای آموزشی در سایت بارگذاری خواهد شد تا دانش حقوقی و عملی کاربران گرامی افزایش یافته و در موارد مشابه از آنها استفاده کنند.

تهیه گزارش از پرونده جریانی دادگاه

مطالعه و بررسی اوراق پرونده و دلایل و مدارک طرفین در پرونده و ارائه راهکار منطقی و مناسب جهت دفاع در جلسات رسیدگی دادگاه

درخواست تنظیم قرارداد ملکی

با بررسی مسائل حقوقی مرتبط با ملک، قراردادی نگارش می شود که حتی الامقدور مخاطرات جانبی در نظر گرفته شود تا اختلافات احتمالی به حداقل برسد.

ارزیابی اسناد و مدارک

با مراجعه حضوری به مراجع ذیصلاح از جمله اداره ثبت اسناد و املاک و یا شهرداری و یا از طریق سایت و لینک معرفی شده از طریق اداره ثبت اسناد و مطابقت آن ها با اسناد موجود؛ اصالت مدارک ،ارزیابی و مورد بررسی قرار می گیرد.

وکالت در دعاوی ملکی

جهت درخواست وکالت در دعاوی مرتبط با املاک ، ابتدا با شماره تلفن: ۰۹۱۷۳۲۸۲۴۸۸ تماس گرفته یا در واتساپ پیام دهید، تا در سریعترین زمان ممکن، مسئول دفتر با ارسال پیامک، ضمن اعلام آدرس، تاریخ و ساعت مشاوره حضوری را جهت بررسی حضوری موضوع و یا بررسی مدارک به شما اعلام نمایند.

مشاوره تخصصی ملک

مشاوره تخصصی ملک