فسخ قرارداد توسط وکیل قرارداد

داستان یک پرونده (۳) :

فردی بنام رضا، ملکی را از دوستش بنام محمد، خریداری کرده است و پس از گذشت چند ماه آن‌ را به شخصی بنام آرش اجاره داده است. پس از تنظیم قرارداد اجاره، مشخص می شود که بنا بر دلایلی قرارداد خرید و فروش رضا و محمد فسخ شده است. حال تکلیف آرش که ملک را اجاره کرده است چیست؟
فسخ قرارداد رضا و محمد تأثیری در قرارداد اجاره ی رضا و آرش ندارد (مگر اینکه در قراردادِ خرید و فروش، شرط شده باشد که رضا، حق انتقال مال به دیگری را ندارد) پس عقد اجاره صحیح است.
توضیح اینکه اثر فسخ قرارداد نسبت به آینده است؛ یعنی این فسخ، تنها اقداماتی که از این به بعد نسبت به آن مالک انجام بشود را بی اثر می‌کند ولی نسبت به اقداماتی که قبل از فسخ انجام شده است «مثل اجاره دادن» تأثیری ندارد. در مورد پرداخت اجاره، آرش باید اجاره را به صاحب خانه‌ی خود یعنی رضا پرداخت کند، آن وقت چون رضا نتوانسته ملک را فوراً به محمد تحویل بدهد؛ خودش باید مابه‌التفاوت ملک را به محمد بدهد.

این مقاله را برای دیگران ارسال کنید

Telegram
WhatsApp

سایر مطالب

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آموزش مسائل حقوقی املاک

به طور مستمر مقالات علمی یا ویدئوهای آموزشی در سایت بارگذاری خواهد شد تا دانش حقوقی و عملی کاربران گرامی افزایش یافته و در موارد مشابه از آنها استفاده کنند.

تهیه گزارش از پرونده جریانی دادگاه

مطالعه و بررسی اوراق پرونده و دلایل و مدارک طرفین در پرونده و ارائه راهکار منطقی و مناسب جهت دفاع در جلسات رسیدگی دادگاه

درخواست تنظیم قرارداد ملکی

با بررسی مسائل حقوقی مرتبط با ملک، قراردادی نگارش می شود که حتی الامقدور مخاطرات جانبی در نظر گرفته شود تا اختلافات احتمالی به حداقل برسد.

ارزیابی اسناد و مدارک

با مراجعه حضوری به مراجع ذیصلاح از جمله اداره ثبت اسناد و املاک و یا شهرداری و یا از طریق سایت و لینک معرفی شده از طریق اداره ثبت اسناد و مطابقت آن ها با اسناد موجود؛ اصالت مدارک ،ارزیابی و مورد بررسی قرار می گیرد.

وکالت در دعاوی ملکی

جهت درخواست وکالت در دعاوی مرتبط با املاک ، ابتدا با شماره تلفن: ۰۹۱۷۳۲۸۲۴۸۸ تماس گرفته یا در واتساپ پیام دهید، تا در سریعترین زمان ممکن، مسئول دفتر با ارسال پیامک، ضمن اعلام آدرس، تاریخ و ساعت مشاوره حضوری را جهت بررسی حضوری موضوع و یا بررسی مدارک به شما اعلام نمایند.

مشاوره تخصصی ملک

مشاوره تخصصی ملک